Psihoterapie

Walking-path
_

Psihoterapia este o formă de tratament specializat care se adresează unor probleme de natură psihologică, un proces axat pe învățarea unor modalități mai constructive de a face față unor probleme sau aspecte din viața ta.

În general, psihoterapia este recomandată ori de câte ori o persoană se confruntă cu o stare de discomfort, de neimplinire, cu o problemă de viață, în relații sau la locul de muncă, sau o problemă de sănătate mentală, când aceste probleme sau preocupări provoacă multă neliniște, anxietate, teamă sau durere.

Psihoterapia poate susține autocunoașterea și dezvoltarea personală, modificarea sau eliminarea unor simptome, a unor comportamente disfuncționale, depașirea unor situații de risc sau a diversele tensiuni și conflicte ale vieții, care pot afecta pe oricine. De exemplu, poate ajuta la:

  • modificarea sentimentelor de nefericire, neîmplinire, lipsă de sens în viață
  • rezolvarea conflictelor cu noi înșine, cu partenerul sau alte persoane semnificative
  • stabilirea și menținerea unor relații satisfăcătoare în viața personală și profesională
  • tratarea anxietății sau stresului datorat locului de muncă sau altor situații
  • redobândirea echilibrului în urma unor schimbări majore din viață, cum ar fi divorțul, pierderea unei persoane dragi sau a unui loc de muncă
  • gestionarea reacțiile emoționale neconstructive, cum ar fi furia sau comportamentul pasiv-agresiv
  • găsirea unei abordări legate de o problemă de sănătate fizică, cum ar fi diabetul, cancerul sau durerea (cronică)
  • recuperarea în urma unui abuz fizic sau sexual
  • tratarea unor probleme specifice, cum ar fi insomnia, atacurile de panică, anxietatea, fobiile, depresiile etc.
  • tratarea abuzului de substanțe și dependențelor, ca dependența de droguri, tutun, alcool, tulburările alimentare (bulimie, anorexie) etc.

În unele cazuri, psihoterapia poate fi la fel sau mai eficace decât medicamentele, cum ar fi antidepresivele. Cu toate acestea, în funcție de situația specifică, e posibil să colaborăm și cu un medic psihiatru pentru a ușura simptomele legate de starea de sănătate psihică.

Prima sedință de psihoterapie

În prima sedință de psihoterapie, voi solicita informații despre tine și despre nevoile tale, și vom discuta despre modificările specifice pe care dorești să faci în viața ta.

Este posibil să completezi anumite formulare legate de sănătatea prezentă și trecută, fizică și emoțională. Este posibil să dureze câteva ședințe pentru ca eu să înțeleg pe deplin situația și preocupările tale și pentru a determina cea mai bună abordare.

Prima sesiune este și o oportunitate pentru tine de a mă cunoaște și de a simți dacă abordarea și personalitatea mea ți se potrivesc, ceea ce este foarte important pentru a lucra în continuare împreună. Vom discuta despre tipul de psihoterapie, obiective, durata și programul sesiunilor, durata psihoterapiei etc.

Psihoterapia integrativă

Psihoterapia integrativă respectă și utilizează mai multe perspective asupra funcționării umane: psihodinamice, centrate pe client, behavioriste, cognitive, terapii de familie, Gestalt, somato-terapii, analiza tranzacțională etc.

Fiecare oferă o explicație parțială a comportamentului unei persoane și fiecare poate fi îmbunătățită atunci când este integrată cu alte aspecte ale abordării terapeutului. Scopul unui psihoterapii integrative este de a privi persoana în întregime, cu toate dimensiunile sale: cognitive, emoționale, comportamentale, biologice, spirituale, în contextul său de viață.

În timpul psihoterapiei

De obicei, ședințele au loc o dată sau de două ori pe săptămână și durează 50 de minute, însă este posibil să modificăm împreună durata sau frecvența, de exemplu în cazul unei ședințe de cuplu.

In general, costul unei sedinte de 50 min este de 90 ron.

În general te voi încuraja să vorbești despre gândurile, sentimentele tale și lucrurile care te frământă. Nu îți face griji dacă ți se pare greu să vorbești despre sentimentele tale, încrederea se construiește pe măsura trecerii timpului.

Uneori pot cere să faci anumite „teme pentru acasă” – activități de explorare sau de punere în practică a ceea ce ai învățat în timpul ședințelor.

În timp, a discuta despre preocupările tale poate ajuta la îmbunătățirea stării tale de spirit, poate schimba felul în care gândești și simți despre tine, și poate îmbunătăți capacitatea ta de a face față problemelor în general.

Confidențialitatea

Toate discuțiile din timpul ședințelor și toate informațiile pe care mi le oferi sunt confidențiale.

Confidenţialitatea actului psihologic este protejată prin lege, excepție făcând doar situațiile care presupun o amenințare imediată la adresa siguranței clientului sau a altor persoane, sau când există o solicitare legală din partea unei autorități.

Durata psihoterapiei

Numărul și frecvența ședințelor de psihoterapie depinde de mai mulți factori, printre care: severitatea și durata simptomelor, gradul de dificultate al situației specifice, gradul de stres cu care te confrunți, cât de mult problemele tale interferează cu viața de zi cu zi, sprijinul primit de la membrii familiei și alte persoane semnificative.

Psihoterapia poate dura doar câteva săptămâni, pentru a ajuta clientul să facă față unei situații pe termen scurt sau să rezolve un simptom punctual (teamă de zbor, insomnie, atacuri de panică), sau poate dura mai multe luni sau ani, în cazul unor probleme dificile pe termen lung.

Pentru cei care urmăresc autocunoașterea și dezvoltarea, psihoterapia poate avea o durată mai mare, de la câteva luni la 1-2 ani, clientul și terapeutul luând împreună decizia de a încheia ședințele.

Pentru detalii despre ședințele de consiliere și psihoterapie sau pentru a programa o primă ședință, folosește datele din Contact.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s