Aparent, să te stresezi mai puţin este un lucru bun. Pentru unii, suficient de bun ca să justifice un consum intensiv de cannabis. Eu spun intensiv cu blândeţe, dar termenul clinic este de fapt cronic.
Aşa cum arată un nou studiu realizat la Washington State University de către Carrie Cuttler, cei care consumă cannabis în mod cronic (zilnic sau aproape zilnic) ar putea avea rezilienţă crescută la situaţii stresante.

Bieţii oameni au fost stresaţi ca la carte, cum le „place” cercetătorilor în psihologie să facă: a trebuit să ţină o mână în apă rece gheaţă în timp ce numărau înapoi de la 2043 din 17 în 17 (da, un experiment pe care îl poţi face în siguranţă şi acasă). Doar că săracii de ei au primit si feedback verbal negativ la orice greşeală, fiind şi filmaţi în acelaşi timp. Cum spuneam, stres ca la carte.
Pe scurt, rezultatele au arătat un nivel constant al cortizolului salivar înainte şi după testul de stres în cazul utilizatorilor de cannabis, spre deosebire de persoanele care nu consumau şi care au fost mult mai stresate în urma testului.
La prima vedere, toate bune şi frumoase. De altfel, se leagă de una dintre utilizarile medicale ale cannabisului.
Ne putem gândi însă ce rol are în viaţa unui om răspunsul de stres. Oricât este el de blamat şi arătat cu degetul, o poziţie mai înţeleaptă este să recunoaştem faptul că orice emotie are un sens şi transmite un mesaj.
De altfel, în psihologie facem distincţia între distres şi eustres, stresul care te blochează şi cel care te mobiliează. Stresul nu este rau în sine, de multe ori el are rolul să ne canalizeze energia spre confruntarea cu dificultăţile şi obstacolele care se ivesc.
Aşa cum concluzionează şi cercătătorii, dacă persoanele care suferă de stres ridicat ar putea beneficia de pe urma consumului de cannabis, în acelaşi timp un răspuns de stres inadecvat poate aduce mari dezavantaje. Mergând spre o reală problemă de lipsă de interes şi motivaţie.
Sursa: http://www.zmescience.com/science/less-stress-cannabis-use/?utm_source=feedburner&utm_medium=email&utm_campaign=Feed%3A+zmescience+%28ZME+Science%29