Obiceiuri alimentare sănătoase

Un articol scris pentru diversificare.roP1120297

http://diversificare.ro/articole/2013/04/obiceiuri-alimentare-sanatoase/

De mici, copiii au nevoie de obiceiuri alimentare sănătoase pentru a menține o greutate sănătoasă și o creștere normală. În plus, sunt mari șanse ca acestea să îi ajute să mențină un stil de viață sănătos când vor fi adulți.

Câteva sfaturi practice pentru crearea și menținerea unor astfel de obiceiuri:

  • Ghidează alegerile alimentare ale familiei tale, nu le dicta. Asigură-te că ai în casă o mare varietate de alimente sănătoase, limitând gama alegerilor nesănătoase. Dacă nu există sucuri îndulcite în casă, copiii vor fi mai dispuși să încerce sucuri proaspete sau smoothie-uri, fără a face o alegere forțată. După mese, oferă apă.
  • Încurajează copiii să mănânce încet. Copil sau adult, cu toții observăm mai ușor senzațiile de foame și sațietate când mâncăm încet. Înainte de a oferi a doua porție, așteptați împreună câteva minute pentru a vedea dacă îi mai este într-adevăr foame.
  • Mâncați împreună ca familie cât mai des posibil. Faceți perioada mesei cât mai plăcută, susțineți conversația și împărtășiți impresii, în niciun caz nu încurajați cearta. Dacă mesele sunt neplăcute, copiii pot încerca să mănânce mai repede și să părăsească masa cât mai repede. De asemenea, se poate asocia mâncatul cu stresul.
  • Ia copiii la cumpărături alimentelor și la pregătirea meselor. În felul acesta poți afla și mai multe indicii despre preferințele copiilor, iar ei pot învăța despre nutriție. În plus, copiii pot fi mulțumiți de implicarea lor și de valorizarea opiniilor lor, se pot simți mai responsabili. Nu în ultimul rând, este foarte posibil să fie mai dispuși să mănânce sau să încerce alimente la a căror achiziționare sau preparare au participat.

(…)

  • Încearcă să nu folosești alimentele ca pedepse sau recompense. Pedepsirea copiilor prin reținerea alimentelor le poate genera îngrijorare că nu vor primi suficientă hrană. Dacă, de exemplu, îi trimitem pe copii în pat fără să fi mâncat masa de seară, ei pot deveni preocupați să nu le fie foame și pot încerca să mănânce ori de câte ori au ocazia. Pe de altă parte, atunci când folosim dulciurile, de exemplu, ca recompensă, copiii pot presupune că ele sunt mai bune sau mai valoroase decât alte alimente. De exemplu, a le spune copiilor vor primi desert dacă mănâncă toate legumele trimite un mesaj greșit despre legume.

Articolul integral aici

Anunțuri

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s